Information om Fjärilens förskola

Hos oss finns det plats för 55 barn fördelat på tre olika avdelningar, Hagen, Ängen och Kullen. Vi består av en personalstyrka på 7 personer och vi har både förskollärare och barnskötare hos oss. Vi arbetar tätt ihop och är ofta tillsammans allihopa.

Förskolan angränsar till skolan och dess lokaler som vi nyttjar regelbundet, däribland gymnastiksal och makerspace (klassrum för kreativt lärande). Vi har även en stor och fin gård med närhet till naturen som vi utnyttjar dagligen.

Lediga platser

Vi har just nu lediga platser för ditt barn med start omgående eller när du önskar.

Grön Flagg

Vi är Grön Flagg certifierade via Håll Sverige Rent, det innebär i korthet att vi arbetar mot en hållbar utveckling där vi fokuserar på olika områden inom detta för att göra barnen medvetna. Vill ni veta mer om Grön Flagg, klicka här!

Förskolans måltider

Vi beställer maten via Mitt Gastronomi. Att vi har uppdaterade vistelsetider för era barn säkerställer att vi får maten att räcka till eller att vi inte slänger bort mängder av mat.

Oömma kläder

Vi leker och är aktiva större delen av dagen och en del av lärandet innebär att vi skapar med exempelvis målarfärg. Vi uppmanar därför till att barnen har oömma kläder, det händer såklart att kläder ibland blir smutsigt under dagen.

Rektor:

Maria Asplin